הסדרות רישום בפרויקטי נדל"ן, התחדשות עירונית ודיור ציבורי

יזמי התחדשות עירונית וחברות משכנות ממשלתיות נתקלים רבות במצבים שעלולים לעכב את הפרויקט ואף לסכן  ולסכל את הוצאתו לפועל, בשל אי הסדרת רישום זכויות הדיירים, או קושי בהשגת אחוז החתימות הנדרש לצורך קבלת היתר בניה או מימון בנקאי

למצבים אלו, העלולים לגרום לחברות הבניה נזקים כלכליים כבדים מספר סיבות:

  • דיירים שקיבלו זכויות בנכס מכורח ירושה, אולם לא הוציאו צו ירושה ולא הסדירו את הרישום בטאבו על שמם.
  • נכסים בבעלות דיירים שהינם פסולי דין כקטינים או בעלי מוגבלויות אשר אינם רשאים לבצע פעולות בנכס בעצמם, ויש צורך בקבלת אישור מהאפוטרופוס ובית המשפט.
  • דיירים בדיור ציבורי שרכשו את זכות הבעלות אך לא הסדירו את רישום הנכס  ואת העברת הזכויות.

יודגששכאשרבעלהנכסהואקטיןאואדםשמונהלואפוטרופוס, נדרש לקבל את אישור בית המשפט לכל פעולה שהאפוטרופוס עושה בשמו בנכס. מאחר והדבר מתגלה רק בשלב איסוף חתימות הדיירים, ההמתנה לקבלת האישורים עלולה לעכב את יציאת העסקה לדרך, ובהמשך  גם את קבלת היתרי הבניה וגיוס המימון הבנקאי.

ייצוג במשרדנו
על מנת שלא לעכב את התקדמותם של פרויקטים, בשל בעיות ברישום זכויות הדיירים או המתנה לאישור בית המשפט לפעולת אפוטרופוסים בשם הדיירים, חשוב להיעזר במשרד עורכי דין המתמחה בדיני ירושה ואפוטרופסות, בשלב מוקדם ככל הניתן של הפרויקט.

למשרדנו מומחיות בדיני ירושה ואפוטרופסות וניסיון רב בהסדרת רישום עבור חברות נדל"ן וחברות משכנות ממשלתיות, לרבות:

  • הוצאת צווי ירושה / קיום צוואה ורישומם בטאבו
  • הסדרת רישום בעלות של דיירים בדירות עמידר / חלמיש 
  • הגשת בקשות למינוי אפוטרופוס ובקשות נוספות הנחוצות לקידום הפרויקט.

משרדנו שיתף פעולה עם אחת מחברות הבניה מהמוכרות והגדולות בארץ, בפרוייקט פינוי ובינוי בעיר בת ים, במסגרתו עו"ד שרי וייס טיפלה בעשרות מקרים בהם נדרש להוציא צווי ירושה או קיום צוואה והסדרת רישומם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו); הגשת בקשות למינוי אפוטרופוס ובקשות נילוות לצורך מתן אישור בימ"ש לחתימת האפוטרופוס על מסמכי הפרוייקט; הסדרת רישום בעלות דיירים בדירות חלמיש ועמידר אשר רכשו את הזכויות לפני שנים רבות.    

משרדנו מתמחה בתחום דיני הירושה והאפוטרופסות
ולו ניסיון רב בהסדרת רישום בפרויקטי נדל"ן.

למידע נוסף ולתיאום פגישה פנו אלינו בטלפון – 052-2373292

אהבתם? שתפו את הכתבה >